söndag 16 december 2012

Dag 4 - Det här åt jag idag

Jag inser följande:

1. Jag suger inte bara på att blogga, jag suger särskilt mycket på att blogga efter koncept som 30 dagar, eftersom jag helt enkelt failar hårt med att posta en gång om dagen,

och

2. Detta inlägg ska förmodligen egentligen ackompanjeras av bilder på någonting man har käkat under dagen, men jag är så jävla off my game när det gäller bloggandet att jag helt enkelt inte har fotat nåt jag har ätit.

Därför kommer jag nu berätta vad jag har ätit idag och vilket betyg detta livsmedel får på en skala mellan 1-5, där 5 är delicious och 1 är vidrigt:

1. En mudcake med vispad grädde på Espresso House SKHLM. Betyg: En upphaussad kladdkaka med smak av kaffe tillsammans med marshmallows som en lite obehaglig överraskning. Inte så att de var inbakade i kakan, men jag glömde liksom bort dem när jag geggade grädde ovanpå. Klart medel. 2/5

2. En kopp "Söderdrömmar" att skölja ner ovannämnda mudcake med, även detta på Espresso House SKHLM. Habilt påste som kanske egentligen inte uppmuntrar till några drömmar om Södermalm. I såna fall möjligtvis om området kring Stockholms Södra, även detta klart medelmåttigt. 2/5


3. Vit choklad med smak av citron och jordgubb, inhandlad på Robert Es choklad igår. Gillar vanligtvis inte vit choklad något vidare värst, men jag och David hann gå typ femtio meter efter att vi hade provsmakat en bit vid kassan tills vi var tvungna att gå tillbaka och köpa en påse fastän vi redan inhandlat det vi skulle ha därifrån (en julklapp). OM NOM NOM. 5/5

4. En kopp "Herrgårdste" som jag fick i 25-årspresent av en kompis. Spöade skiten ur "Söderdrömmar", möcket gott. 4/5

5. Annas pepparkakor. Eftersom vi uppenbarligen inte äter någon riktig mat i det här hushållet om helgerna så uppstod en besvärande hunger strax innan vi skulle åka och handla. Vi dämpade med lite peppisar. Smak av jul och as good as it gets julmässigt hemma hos oss i år. 4/5

6. Potatisklyftor i ugn. Perfekt brännskadade, krispiga utanpå och mjuka inuti. Det är fan inte varje dag jag har tålamodet att vänta ut potatisen, eller för all del tillräcklig koll på dem för att de inte ska förkolnas helt. Dagens seger! Kunde dock ha varit mer kreativ med kryddningen, men gött var det ändå. 4/5

7. Stekt rostbiff. Det smakade kött, varken mer eller mindre. 3/5

8. Erik Lallerstedts bearnaisesås. Mmm, fett! Det gillar vi. Eller det är bara jag, David vägrar befatta sig med skiten. 4/5

9. Rucolasallad. Helt okej efter att strategiskt nog placerats längst ner i varukorgen under en liter filmjölk och en sexpack toapapper och lite annat krafs. 3/5

10. Ett glas Sprite. Mitt metadon i min Coca-cola-avvänjning! Och en perfekt avslutning på en dag som är helt katastrofal ur närings- och tandemaljssynpunkt. Det sorgliga? Det är inte ens särskilt gott. Tänk om man hade vetat det som barn när man drömde om okontrollerad tillgång till läsk och godis. Oh well. 2/5

Mitt försvar till denna fruktansvärda matsedel? Well, det här är faktiskt en spektakulärt dålig dag, vi äter inte så här i vanliga fall.

Dessutom får ni erkänna att det hade sett jävligt gott ut utspritt på ett "Du är vad du äter"-bord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar