söndag 13 maj 2012

Tystnaden som uppstår när Annelie Enochson påstår att den finns en homonorm

Alltså, jag hade velat blogga mer i helgen men tyvärr har jag varit helt uppslukad av tanken på den enligt Annelie Enochson väldigt livaktiga och fruktansvärt farliga homonorm (som inte vill kristdemokrater något väl) som lurar på det vanliga hederliga heterosexuella verklighetens folk i det här landet.

Jag kan inte låta bli att undra var i hela helvetet som Annelie Enochson iakttagit denna homonorm.Var det besvikelsen i hennes föräldrars ögon när hon berättade att hon känner sig primärt sexuellt attraherad av män, eller var det när andra på debattsidesplats i tidningen ville mena att hon inte skulle bli en bra förälder eftersom hon ville få barn inom ett heterosexuellt förhållande?

Var det när folk skrek att hon var ett jävla äckelhetero efter henne i skolkorridoren, eller när hon inte bara inte kände sig bekväm utan rent utav otrygg med att hålla sin man i handen på offentlig plats?

Jag vet inte. Jag vet bara att Annelie Enochson har rätt i sak - KD har ingenting att göra på Pride, för KD borde krypa tillbaka till den unkna femtiotalshåla som den kom från och skämmas ögonen ur sig.

Det, mina vänner, är vad Jesus hade gjort om han hade hört talas om skiten människor säger i hans namn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar