fredag 20 april 2012

11 frågor

Jag har blivit utmanad av Hanna, och så här går det till:  

"Each tagged person must answer the 11 questions given to them by their “tagger” and post it on their blog. Then, choose 11 new people to tag and link them in your post. Create 11 new questions for the people you tag to answer. Do not tag back to the person who has already tagged you."

Ja men, då kör vi då!

Vilket land skulle du aldrig vilja besöka?
Man ska väl aldrig säga aldrig, men jag är inte särskilt sugen på Thailand.

Vad är det sista du gör innan du somnar?
Lägger några ord i Wordfeud, ställer tio jobbiga frågor till David som jag måste ha svar på innan jag kan sova, får massor av bra idéer till blogginlägg som jag tänker att jag ska skriva dagen efter men aldrig gör och pussas lite. 

Vad är det första du gör när du vaknar?
Kollar vad klockan är, lägger några ord i Wordfeud, försöker orka kliva upp och äta frulle med David innan han åker till jobbet.

Gå i högstadiet för alltid eller gå i gymnasiet för alltid - vad väljer du?
Usch, det här drömmer jag fortfarande mardrömmar om, att jag är tillbaka i högstadiet och måste gå i samma klass som alla jävla idioter som jag gick med då och ha samma ryggradslösa fega kräk till lärare som då. Skulle lätt välja gymnasiet, jag satt ändå mest i kafeterian och fikade upp studiebidraget eller läste roliga valbara kurser som typ litterär gestaltning. Fett värt.

Hur ser ditt drömboende ut? (visa gärna bild)
För den plats i livet jag är just nu så bor jag i mitt drömboende! Supernära till tunnelbanan, alldeles lagomt stort för två och byggt på femtio- eller sextiotalet vilket innebär all the awesome tidstypiska detaljerna som fina element och beslag på garderobsdörrarna och parkettgolv, men none of this öppen jävla planlösning-stuff som vi hade i förra lägenheten. Inredningsmässigt är jag enormt stereotyp - jag gillar teak, stringhyllor, fina grafiska mönster och massor av färg. 

Vilken amerikansk talkshow skulle du helst vara gäst på? 
Conan, tror jag. 

Vad är din paradrätt, den du lagar när du vill imponera på dina gäster?
Valnötsrisotto är en favorit här just nu, men den är i samarbete med David. Själv gör jag ruggigt god potatisgratäng.

Tror du på någon högre makt, t ex gud eller "andligt medvetande"?
Nej.

Om du fick vara allsmäktig diktator i Sverige, vad är det första du skulle göra?
Svår fråga, det finns så jävla många ställen att börja på. Spontant säger jag  införa sex timmars arbetsdag.

Har du någonsin blivit påkommen under sex?
Inte direkt påkommen men jag har nog varit mer eller mindre diskret särskilt som yngre. Typ råkat ha fönstret öppet eller inte funderat så mycket över om andra kan höra. 

Vad är den bästa presenten du någonsin fått?
När jag fick en egen CD-spelare när jag var kanske nio eller tio. Det var lycka!

Jag taggar Pelles Personliga, Myaraq, Pyttesyster, Art vs Fashion, Motherfucking Superlativt, Pop My Heart, Frikadellen, Belbo, Awkward Silence, Fröken Bella, Elsa och ehh... (dammit, I was so close!) alla andra som vill svara.

Jag vill veta:

Vilket är det absolut värsta personlighetsdraget hos en annan människa?
Om du var ett väder, vad skulle du vara för väder och varför?
Vilket är det fulaste ordet i det svenska språket?
Vilket år tror du att jazzbyxor i glansigt tyg blir mode igen?
När blir man vuxen, egentligen?
Hur känns det när man är kär i någon?
Vilket är ditt bästa barndomsminne?
Vilken fiktionell karaktär identifierar du dig mest med och varför?
Tror du att du bloggar om tio år?
Vad gör dig riktigt trött på mänskligheten?
Vad är det bästa som har hänt dig idag?

Nu drar jag till Värmland en sväng, men den här veckan har jag varit så utomordentligt dålig på att blogga ändå så ni lär inte märka nån skillnad. Men vi hörs på måndag om inte annat, trevlig helg!


4 kommentarer:

  1. Hahahaha gud jag hade precis SAMMA UPPLEVELSE av högstadiet kontra gymnasiet. Högstadiet var helvetet på jorden men gymnasiet var smarta vänner, långfikor och jag läste också litterär gestaltning ;)

    SvaraRadera
  2. shit. åh. vad svårt att komma på egna frågor. ska göra detta så ni har nåt att läsa medan jag är i kinalandet.

    bra svar från dig. och bra frågor. hepp.

    SvaraRadera
  3. Jag älskar sånt här så jag ska svara jättesnart!

    SvaraRadera
  4. KUL! Jag ska göra det! Och förlåt för att jag läser det först nu. Men jag har FAKTISKT jobbat som en jude.

    SvaraRadera