lördag 14 april 2012

Min matkasse

Elsa utmanade för ett tag sen mig (eller ja, alla egentligen) att visa upp vad som finns i min typiska matkasse. Sen blev det påsk, så de matkassarna kändes inte så representativa (jag äter ju inte vanligtvis typ sexton ägg en vanlig helg) så först nu kommer mitt bidrag:

En ganska typisk matkasse i det här hushåller innehåller följande:
  • Filmjölk, mellanmjölk, mild yoghurt
  • Oparfymerat tvättmedel, fetaost, tacokrydda, tacosås, bananchip, schampo, balsam, djupfryst kyckling
  • Fullkornsspaghetti, körsbärstomater, röd paprika, lättdryck, palsternacka, rucola
  • Nötfärs, avocado, vegofärs
  • Tortillas,vitlök, lime
  • Minimorötter, creme fraiche med paprika- och chilismak
Andra grejer som vi ofta köper - müsli, valnötter, russin, turkisk yoghurt, potatis, kikärtor och bulgur.

Det ska dock sägas att det här stämmer ganska illa överens med hur vi handlade och åt innan vi flyttade till Stockholm, då blev det ganska mycket fryspizza, pommes och läsk. Så klar förbättring även på den fronten!

1 kommentar:

  1. Nice, det är rätt likt våra kassar också. Och visst är det skönt när man börjar skära ner på skräpmaten? Man mår inte bra av den.

    SvaraRadera